Az alábbiakban néhány olyan kifejezést magyarázunk meg, amelyek gyakran elhangzanak játék közben vagy edzésen.

Break
A dobójátékoson védekező védő (marker) általában úgy helyezkedik, hogy valamely irányba igyekszik megnehezíteni a dobást (pl. a tenyeres irányba), ezzel lezárva a pálya egyik oldalát a dobó előtt. Ha ennek ellenére a dobójátékos el tudja dobni a korongot a zárt területre, akkor break dobás történik.

Cut
A futójátékos csele, aminek célja, hogy a futó lépéselőnybe kerüljön az őt követő védekező játékossal szemben.

Cup
A zónavédekezés egyik eleme, amikor a védőjátékosok U alakban felállva úgynevezett cupot alkotnak a korongos játékos körül, és így igyekeznek megnehezíteni a dobójátékos dolgát.

Disc
Az ultimate frizbiben használt játékszer. A korong szinonimája.

Drill
Szó szerinti fordítása: gyakorlat. Az ultimate frizbi edzéseken vagy bemelegítés során alkalmazott feladatokra gyakran drillként hivatkozunk.

Dump
A kifejezés utalhat egy játékosra és egy taktikai elemre is. Dumpnak nevezzük azt a handler játékost, aki a korongot birtokoló játékost biztosítja. Dumpként hivatkozunk arra a taktikai elemre, amikor a támadás irányával ellenkező irányba, hátrafelé passzol a korongot birtokló játékos (azaz dumpot dob).

Flubberguts
Külön frizbi sportág, melyet két játékos vagy két kétfős csapat játszik egymás ellen. A felek felváltva dobnak egymásnak, és a dobójátékos úgy szerezhet pontot, ha olyat passzol, hogy az ellenfél nem tudja egy kézzel elkapni a dobást. Lehet pörgetni, lebegtetni, csavarni, de szabálytalan a kétkezes elkapás és a korong testhez szorítása.

Handler
A támadó csapat támadás előtti felállása leggyakrabban handler sorból és stackból áll. A handlerek azok a játékosok, akiknek az a feladata, hogy a korongot felvegyék, és a támadást elindítsák (általában a csapat legbiztosabb dobói). A handler sor egy dobójátékosból és egy vagy több dump játékosból áll. A dobójátékos az, akinél a korong van, a dump pedig a vele egy vonalban felálló handler.

Korongolvasás
Bár a kifejezés nem idegen nyelven van, mégis magyarázatra szorul, hiszen nem a korongon szereplő szöveg olvasásáról van szó, hanem az ultimate frizbihez szükséges egyik alapvető, és jól fejleszthető képességről. A játék során (különösen a magasról ereszkedő, hosszúpasszok esetén) fontos, hogy az elkapó játékos a levegőben lévő korong mozgásából minél pontosabban ki tudja számítani, hogy a korong hová fog érkezni, azaz képes legyen olvasni a passz ívét.

Marker
A marker vagy markervédő az a védekező játékos, aki a korongot birtokló játékoson, azaz a dobójátékoson védekezik. Magyarul azt mondjuk, hogy dobóvédő.

Stack
A támadó csapat támadás előtti felállása leggyakrabban handler sorból és stackból áll. A stacket a futójátékosok alkotják, oszlopba vagy sorba rendeződve a pályán.

Swing
A dump&swing a játék során legtöbbször használt taktikai elem, melynek célja a támadás súlypontjának áthelyezése a pálya egyik oldaláról a másikra. A mozgás egy dump dobással kezdődik, amit a swing követ. A dump dobással a korong a pálya széle felől a pálya hossztengelye felé mozog, majd a swing során a pálya másik oldalára kerül át (azaz súlypontáthelyezés történik).

Travel
A játék során a korongot birtokló játékosnak sarkazó pozíciót kell felvenni úgy, hogy a sarkazó pontban valamely testrésze mindaddig érintkezik a pályával, amíg a korongot tovább nem passzolja. A sarkazással kapcsolatban elkövetett hibát (pl.: felemeli a sarkazó lábát a dobás előtt) travelnek, azaz lépéshibának nevezzük.